Ninja Cats vs Samurai Dogs inceleme (pc) ~ karekareoyun

English (US) Deutsch Français Русский 中文(简体) Português Italiano 日本語 한국어 Español
Twitter Bird Gadget

17 Mayıs 2016 Salı

Ninja Cats vs Samurai Dogs inceleme (pc)

Küçüklüğümden beri vurdulu kırdılı, dövüş filmlerine bayılmışımdır. Bunun yanı sıra Ninja filmlerini de bol bol izlerdim çoğu saçma sapan olan bu filmler her ne kadar gerçeği yansıtmasa da bize bir şekilde cazip geliyordu ve Ninjaları sanki imkânsızı başarabilen yok olabilen veya toprak altında gerçekten ilerleyen gibi abuk sabuk sahnelerle bizi uyutuyorlardı. Aslında en çok salt dövüşü seviyordum yani yumruk yumruğa olan karate veya kung fu filmlerini silahlı olan yani kılıçlı,mızraklı olanlar çok ilgimi çekmiyordu her nedense. Hatta küçükken samurayları pek umursamazdım fakat sonraları onların felsefelerini ve hayat gayelerini öğrendikçe samurayları sevmeye başladım. Yine sonraları sevmediğim silahlı dövüşler hoşuma gitmeye başladı. Hatta oyunlarda bile sevmeye başladım, bir de hep aklıma takılan sorulardan biri vardı. Bize yenilmez gibi gösterilen ve aslında çok iyi savaşçı olmayan Ninjalar ile samuraylar gerçekten savaşsa kim kazanır? Diye.

Buna benzer saçma örnekleri çoğu oyunlarda veya animelerde görmek mümkün. Adlarını vermeyeceğim, her neyse demin benim sorduğum soru olan samuraylar ile Ninjalar savaşsa kim kazanır acaba sorusuna bir nebze yanıt bulabileceğimiz bir oyunun incelemesini yapacağım bugün. Oyunumuzun adı ‘’Ninja Cats vs Samurai Dogs’’ yani samuray köpekler Ninja kedilere karşı ismi biraz absürt olsa da sonuç olarak savaşçı sınıfları benim soruma cevap olabilir diye düşünüyorum. Oyunumuz mekanik olarak plant vs zombie’ye çok benziyor zira o oyunda sadece bitkiler ile savunma yapıyorduk ve yine 5 kulvardan oluşan bölgelerimize değişik tuzaklar ve saldırı bitkileri koyarak saldırıları atlatıyorduk. Ninja Cats vs Samurai Dogs’da da benzer durum söz konusu yine 5 kulvar var lakin savunmanın yanı sıra aynı zamanda saldırı da yapmak zorundasınız. İlk başta oyuna girdiğinizde tarafınızı seçiyorsunuz. Ninjalar veya samuraylar burada iki sınıfın birbirine bir üstünlüğü yok sadece renk, şekil ve savaşçı değişikliği var o kadar.

Oyuna girdiğimizde ise karşımıza hoş geleneksel japon çizimlerine ait olan bir harita çıkıyor ve ilk başta training babında eğitici tur oynuyoruz ve oyun ilerledikçe zaten ısınacak ve alışacaksınız. Ama alışsanız bile sizi çileden çıkaracak turlar çıkacak. Oyunda level atlama sistemi mevcut turlarda eğer çok iyi oynar ve 4 şekli alabilirseniz bol bol deneyim puanı kazanabilirsiniz. 4 şekil ne diye soracak olursanız her turda bu şekillerden göreceksiniz ama bu şekilleri almak sizin elinizde. Tek yıldız en basit olanı turu yenilseniz bile alabiliyorsunuz. 2 şekil alabilirseniz ise bir sonraki turu açabilirsiniz diğer 2 şekli alabilmeniz için ise savaşçılarınızdan az kayıp vermelisiniz filan gibi zorluklar var, ben bile o kadar uğraştığım halde çoğu turda 4 şekli alamadım. Aslında 4 yıldız diyecektim ama şekiller yıldız değil ama öyel dersem daha iyi anlarsınız sanıyorum.

Level atladığımızda ise sol alt köşede bulunan yetenek ağacına (gerçekten ağaç arkadaşlar, yani en azından resmi öyle) giderek istediğiniz yeteneği alabilirsiniz lakin en başta ortadan başlayıp sadece bağlantılı olanları açabilirsiniz. Yetenekler çok çeşitli ve birçok ismi olan var onun için buraya hepsinin ne işe yaradığını yazmayacağım. İnceleme videomda daha ayrıntılı bilgiler mevcut ben sadece yetenekleri nasıl alabileceğinizi sizlere anlatacağım. Yetenekler üç Kısıma ayrılıyor arkadaşlar bu yetenekleri adları ile aynı olan orblarla alabiliyoruz ve her yeteneği almak için bir de yetenek puanına ihtiyacınız var. Bu orbları turları geçtiğinizde veya düşman askerlerini öldürdüğünüzde kazanabiliyorsunuz. Might orb yani çüç orbları, magic orb büyü yapabileceğiniz güçleri alabileceğiniz orblar ve martial orb savaş sanatları yeteneklerinizi geliştirebileceğiniz orblar.

Yetenekleri alırken iyi düşünüp öyle alın derim arkadaşlar ama çokta önemsemenize gerek yok zira sonradan satın aldığınız yeteneklere verdiğiniz orbları resetleyip başka yetenekler alabiliyorsunuz. orbların sayısını zaten yetenek ekranında üstte görebileceksiniz. Bir de altta yetenek ağacının kökünde de yapacağınız görevler var onları da yaparsanız ki ben iki tanesini yapamamışım extra deneyim puanı kazanabiliyorsunuz. Bir de challenge turlar var bu turlarda sadece size verilen savaşçı veya yeteneklerle belli sayıda karşınıza gelen düşmanlarınızı yok etmeye çalışıyorsunuz. Bu turlardan toplamda 2 yıldız alabiliyorsunuz ama epey deneyim puanı geliyor onu da hatırlatayım.

Turlarda oynarken ise rakibinizin 3 binasını yok etseniz turu geçmenize yetiyor aynı şey sizin içinde geçerli. Bir de o kadar kolay değil toplamda tura başladığınızda sadece 5 bina kurabilirsiniz sonradan arzuya göre bunları yıkıp eğer paranız varsa yenilerini dikebilirsiniz. En önemli binalardan biri çan simgesi olan, bu bina size para kazandıracak ve bu paralarla asker çıkarabileceksiniz. Yine level atladığınızda açtığınız geliştirmeleri binalardan yapabilirsiniz. Turlarda sadece para yok bunun yanı sıra büyü gücünü kullanmak için belli bir mana puanınız ve yine savaş sanatlarını kullanabilmeniz için ise erzak daha doğrusu mama yapmışlar. Bunları artırabilmek sizin elinizde zira aynı çan gibi onlarında size kazancını sağlayan yapılar var bunları dikebilirsiniz ama 5 bina inşa edebileceğiniz için doğru seçimler yapmalısınız. Kullandığımız askerlere örnek verecek olursa yayan asker yani piyade arabalı savaşçılar ve birde samuraylarda okçu ninjlarda ise yıldız bıçağı atan uzak mesafeden saldırabilen elemanlar var. Bir de turları hızlı geçmek isterseniz sağ üst köşedeki play simgesi benzeri şeye bastığınızda savaşçılar hızlanıyor, bu da sabırsız arkadaşlar için bilgi olsun.

Grafik olarak sabit diyebilirim yani çok iyi değil hikâye olarakta bir şey beklenecek bir oyun değil müzikler çok olmadığı için bir zaman sonra sıkılabiliyorsunuz. Çevre modellemeleri hemen hemen aynı zaten mekânlar hep aynı karakter modellemeleri fena değil. Oynanabilirlik ise çok ilginç zira ilk oyuna başladığınızda çok zevkli ve kolay bir oyun sanıyorsunuz ama ne yazık ki öyle değil bir kere level atlamak çok zor ve yetenekleri açmak hiç kolay değil. İleriki turlarda ise git gide zorlaşan ve pro ustalık seviyelerine ulaşan bir oyundan bahsediyorum, zaman zaman beni delirten, kızdıran hatta Mouse fırlatmaya kadar gelebilen bir dutum artık gerisini siz düşünün Allah’tan mouse’u fırlatmadım kendimi tuttum. Bir ara oyunu bırakmayı bile düşündüm fakat sonradan incelemem gereken bir oyun onun için bitirmeliyim dedim ve çok zor olsa da bitirdim. Boyut olarakta çok büyük değil arkadaşlar ama yazdıklarımı okuyun iyi düşünün derim eğer oynayacaksanız. Olmadı inceleme videomu izleyip ona göre karar verebilirsiniz. Ben sabırlıyımdır ve pro oyuncuyumdur bu tarz oyunlar bana vız gelir diyorsanız ‘’Ninja Cats vs Samurai Dogs’’i sizlere tavsiye ediyorum. Hepinize iyi oyunlar.











0 yorum:

Yorum Gönder

Yeni yayınları kaçırma!