The Punisher (retro arcade) inceleme ~ karekareoyun

English (US) Deutsch Français Русский 中文(简体) Português Italiano 日本語 한국어 Español
Twitter Bird Gadget

24 Ağustos 2015 Pazartesi

The Punisher (retro arcade) inceleme

Evvel zaman içinde, kalbur saman içinde, pireler berber, develer tellal iken atari salonları varmış. Evet, biliyorum çok saçma bir başlangıç oldu, ama aklıma böyle bir açılış yapmak geldi. Neden mi? Bugünkü size tanıtacağım veya incelemesini yapacağım oyunumuz bundan yıllar önce çıktığı ve oynayabildiğimiz için.

Sanki bana asırlar geçmiş gibi geliyor üzerinden, ama bazen sanki dünmüş gibi bazı hatıralar canlanıyor gözümün önünde. Harçlıklarımızı jeton alarak bitirirdik ve en güzel, zevkli oyunlarda uzun süre oynayarak verdiğimiz paranın karşılığını almaya çalışırdık. Birçok oyun vardı, çok oyun gördüm, oynadım, bitirdim. Fakat bitiremediğim oyunlarda olmadı değil, hep içimde kalmıştır. ‘’ulan şu oyunu bir bitiremedim’’ diye.

 Hâlbuki iki kişi oynadığımız halde bir, iki tur geçtikten sonra nalları dikerdik. Muhtemelen kaldığımız yerden devam edelim de jetonumuzu harcayalım diye zorluğunu yükseltiyorlardı. Neyse bugünkü oyunumuzda marvel’in gücü olmayan ama intikam ateşi ile yanan ve gözü hiçbir şey görmeyen ‘’punisher’’ın en eski arcade oyunu.

İlerlemeli olarak oynayabildiğimiz oyunumuzda istersek demin yazdığım gibi iki kişi de oynayabiliyoruz. İkinci karakterimiz ise yine çok tanıdık bir isim. Eskiden birlikte orduda savaştığı ‘’nick fury’’ evet s.h.ie.l.d’in başı nick fury. Oyunumuzda aslında silahtan çok dövüş ederek düşmanlarımızı hallediyoruz. Zaten bildiğiniz gibi bu tür arcade oyunlarda pek çeşitlilik olmaz.

Ama yine de kısa da olsa birçok çeşitli silahı kullanabiliyoruz. Punisher’in iki özel gücü var. Biri el bombası atarak düşmanları temizliyorsunuz, diğeri ise yerde ryu’nun yaptığı kelebeğe benzer bir hareket yaparak sizi sıkıştıran düşmanlarınızı alt edebilirsiniz. 6 çok uzun olmayan tur oynayabiliyoruz. Bir bonus tur var. Yukarıdan fıçılar düşerken belli süre zarfında bu fıçıların hepsini vurmaya çalışarak puan kazanmaya çalışıyorsunuz.

Her turun sonunda boss savaşı yapıyoruz. En büyük düşmanımız ise yine tanıdık bir isim olan ‘’kingpin’’. Oyunu mame emülatöründe oynadım ve gamepad ile çok rahat şekilde oynayabilirsiniz. Ayrıca büyük ekran tv’niz varsa tam ekran yaparak da oynayabilirsiniz.

 Eğer benim kısa da olsa canım sıkılır diyorsanız oyunu kaydedip sonradan kaldığınız yerden devam edebilirsiniz. Oyun içinde iken ‘’shift’’tuşuna basılı tutarken ‘’f7’’ tuşuna basın size nereye kaydetmek istediğiniz sorulacak. Sizde istediğiniz bir rakamı seçerek kaydedebilirsiniz. Daha sonradan kaldığınız yerden devam etmek için ise yine ‘’f7’’ tuşuna basarak atadığınız sayıya basmanız yeterli.

 Sonuç olarak iki kişi de beraber olarak oynayabileceğiniz zevkli düşük boyutlu, eğlenceli bir Retro oyunu olan punisher’ı sizlere kesinlikle tavsiye ediyorum. Eğer yapamadığınız veya takıldığınız yerler olursa bana ulaşarak sorularınızı sorabilirsiniz. Hepinize iyi oyunlar.





0 yorum:

Yorum Gönder

Yeni yayınları kaçırma!