Ikki Tousen Elequent Fist inceleme (psp nostalji) ~ karekareoyun

English (US) Deutsch Français Русский 中文(简体) Português Italiano 日本語 한국어 Español
Twitter Bird Gadget

11 Temmuz 2016 Pazartesi

Ikki Tousen Elequent Fist inceleme (psp nostalji)

Playstation oynadığım zamanlarda bir oyun ona çıkmadığı zaman çok kızardım. İşte neden ‘’pc’ye çıkıyor da playstation’a çıkmıyor ki’’ filan gibi laflar veryansınlar ediyordum. Tabii bunu neye göre ayarlayıp hangi konsola filan çıkaracaklarını bilmiyoruz. Adamlar belli anlaşma doğrultusunda veya bazı şartlar koşulunda platformlara oyunları çıkarıyorlardır. Yıllar geçti şimdi ise pc’de oyun oynuyorum yani şimdi de bir oyun çıktığında ‘’neden pc’ye çıkmıyor’’ diye hayıflanıyorum. Mesela Bayonetta’yı pc’de oynamak en büyük hayalim. Ama pc’de diğer konsollara nazaran bu durumu azaltabilecek ve çoğu oyunu oynamamıza imkân sağlayan birçok Emülatör var. Bu Emülatörler sayesinde sayısız oyunu pc’nizde sorunsuzca oynayabilirsiniz. Ben en çok 90’lı yılların o mükemmel piksel piksel (benim kare kare dediğim ve blog sayfamın adının kaynağı olan) oyunlarını yıllar sonra bu tarz emülatörler sayesinde oynayabildim.

Bu emülatörler arasında diğerlerine göre daha öne çıkan ve daha yeni oyunları oynayabildiğimiz bence pc’ye en iyi şekilde optimize edildiğini düşündüğüm ‘’PSP emülatörü’’. Bu emülatör sayesinde birçok kaliteli ve sadece psp’ye çıkmış olan kaliteli ve 3 boyutlu oyunları kasmadan sorunsuz şekilde oynamanıza olanak sağlıyor. Hatırlarsanız daha önceden Dynasty Warriors Strike Force 2 (Shin Sangoku Musou Multi Raid 2) ve Tekken 6 oyunlarını incelemiştik. Bugünde bir rastlantı sonucu denk geldiğim ve çok hoşuma giden 2 boyutlu beat’em up, anime oyunu ‘’Ikki Tousen Elequent Fist’’in incelemesini yapacağız. Oyun çok hoşuma gitmişti gördüğüm zaman fakat bir problem vardı, ne yazık ki oyun Japonca idi. Acaba sıkıntı olur mu diye düşündüm zira oyun çok hoşuma gitmişti ve ben bu oyunu kesin oynamalıyım dedim kendi kendime. Daha önceden birkaç Japonca oyun denemem olmuştu. Ps2’de metal slug’ın 3 boyutlu yarı Japonca yarı İngilizce bir oyununu oynamıştım. Daha sonra psp emülatöründe Dynasty Warriors Strike Force 2 (Shin Sangoku Musou Multi Raid 2) oyununu Japonca olmasına rağmen bir yerlerden bulup buluşturduğum oyunun belki %40’ını filan ancak çevirebilen İngilizce yama ile iyi kötü oynayıp oyunu bitirdim.

Aynısını bu oyun için yapıp İngilizce yama aradım ama ne yazık ki bulamadım. Bende ‘’ne fark eder kaybedecek bir şeyim yok indirip bir deneyeyim’’ dedim. Ama bunu oyunun düşük boyutunu gördükten sonra söyledim, zira oyunun boyutu oldukça düşük arkadaşlar. Aslında çoğu psp oyununun boyutu 1gb’nin üzerinde. Neyse gelelim oyunumuza toplamda 18 karakter yönetebiliyoruz. Bunların sadece biri erkek bazı karakterleri ise hikâye ve arcade modu bitirdiğinizde açabiliyorsunuz. Mesela ben bir karakteri açmak için çok uğraştım arcade modda bütün karakterlerle oyun btirdim. Ayrıca story modda ise oynanan 3 senaryoda da 2 kez oyun bitirdim ama yine de o karakteri açamadım. Hâlbuki internette yaptığım araştırmada arcade modda herhangi bir karakter ile oyun bitirildiğinde açıldığı yazıyordu. Arcade modda her karakter ile 7 bölüm oynayarak oyunu bitirebiliyorsunuz. Her bölümün sonunda boss karakterlerle savaşıyorsunuz. Aslında bir nevi o eski atari salonlarındaki arcade ilerlemeli oyunların çok benzeri diyebilirim.

Story modda ise deminde bahsettiğim gibi 3 senaryo oynayabiliyoruz. Her okulla 6 bölüm oynayıp oyun bitirebiliyoruz. Burada karakter seçme yok, gidişata göre size karakter veriliyor ve onunla oynuyorsunuz. Karakterlerinizle değişik dövüş komboları yapabilirsiniz. Ve sağlık barımızın altında bulunan limit dolduğu zaman daha doğrusu turuncu olduğu zaman güçlü saldırı veya special attack yapabiliyorsunuz. L1 kare tuşlarına bastığınızda etkin olacaktır. Oyunda level atlama var fakat herhangi bir yetenek geliştirme veya item filan satın alma kullanma filan yok. Level 10 olduğunuz zaman ise 2. Bir özel saldırınız açılıyor oda L1 üçgen tuşuna bastığınızda kullanılabiliyor. Bunun yanı sıra arcade modu bitirdiğinizde değişik şeyler karakterinize özel resimler sesler filan açabiliyorsunuz. Kostümler filan da var ama ben açamadım. Bunlara bakma içinse menüdeki galeriye gitmeniz yeterli.

Oyun Japonca ben yapamam diye düşünmeyin menü en azından İngilizce. Fakat story mod tamamıyla gibi Japonca olduğu için hiçbir şey anlamayabilirsiniz. Benim için bir önemi yok ama sizin için var mı bilmiyorum. En azından animesini izleyip konusu hakkında bilgi edinebilirsiniz. Zaten yaptığım inceleme videosunu izlerseniz oyunun aslında çok basit fazla büyütülmeyecek eğlencelik bir oyun olduğunu görürsünüz. Tur içinde sizlere tavsiyem arkanızı kollayın zira düşmanlarınız sizi devamlı arkalı önlü markaj altına alıp sıkıştırmaya çalışıyor bunun için her karakterde olan bir nevi küçük çaplı patlama efekti gibi olan ve siz sıkıştığınız zaman imdadınıza yetişen gücünüzü X tuşuna basarak devreye sokabilirsiniz. Fakat dikkat edin çünkü bu güç çok etkili olduğu için aynı eski arcade oyunlardaki gibi kullandığınız zaman birazcık sağlığınızdan götürüyor. 

Oyun 2 kişi oynanabiliyor mu bilmiyorum ama oynanıyorsa tadında yenmez zira arkanızı kollayacak birinin olması çok güzel olur. Turları geçmek ise o kadar kolay değil çünkü ilk başlarda kolay olan turlar git gide zorlaşıyor ve hardcore bir şekilde ilerliyor. Bir şeyi daha altını çizip incelememin sonlandırmak istiyorum. Oyunda ölmemeye özen gösterin zira sol alt köşede görünen kadar geri gelme hakkınız var. Bu arcade modda daha fazla, benim bir kere başıma geldi ve bu yüzden o yeri sıfır hakla geçip oyun bitirmek zorunda kaldım. Sonuç olarak 2 boyutlu arcade tarzı diyebileceğimiz Beat’em up anime oyunu Ikkİ Tousen Elequent Fist’i sizlere tavsiye ediyorum. Hepinize iyi oyunlar.




Ikki Tousen Elequent FistIkki Tousen Elequent Fist

Ikki Tousen Elequent Fist Ikki Tousen Elequent Fist

Ikki Tousen Elequent Fist Ikki Tousen Elequent Fist

Ikki Tousen Elequent Fist Ikki Tousen Elequent Fist

Ikki Tousen Elequent Fist Ikki Tousen Elequent Fist




0 yorum:

Yorum Gönder

Yeni yayınları kaçırma!