Sengoku inceleme (Retro arcade game) ~ karekareoyun

English (US) Deutsch Français Русский 中文(简体) Português Italiano 日本語 한국어 Español
Twitter Bird Gadget

31 Mart 2016 Perşembe

Sengoku inceleme (Retro arcade game)

90’lı yıllarda atari salonlarında mı oyun oynamak daha keyifliydi? Yoksa şimdi mi sizce oyun oynamak daha keyifli? Tabii ki teknolojinin gelişmesiyle beraber mükemmel grafikli ve destansı senaryolara sahip günümüzdeki oyunlar diyeceksinizdir çoğunuz. Hele hele bir de arkadaş ortamında oynuyorsanız atari salonu günlerini hiç mi hiç aramazsınız. Fakat benim fikrimi soracak olursanız, atari salonlarının havası bambaşkaydı derim. Orada hiç tanımadığınız insanlarla karşılaşıp kıyasıya bir mücadeleye girip adrenalin dolu dakikalar geçirebiliyordunuz. Ve aman jetonum yenmesin diye bayağı uğraştığınız olabiliyordu. Biz sırf bu yüzden usta olmadığımız oyunları oynamaz boşta olan makineleri seçerdik ve biri karşımıza girecek olduğunda ‘’dur ben oyun bitireyim sen sonra jeton atarsın’’ derdik.

Ben atari salonlarına oyun eğitim evi derdim. Şimdilerde atari salonu yok varsa da ben bilmiyorum. Ama ps salonları filan var orada da yakın bir hava olabilir ben pek gitmediğim için bir şey diyemeyeceğim. Neyse atari salonlarıyla başlangıcı yaptık ve yine 90’lı yıllara damgasınız vurmuş ve atari salonlarının vazgeçilmez oyunlarında biri olan Sengoku oyununu bugün Retro babında incelemesini yapacağız. Adından da anlaşılacağı üzere günümüzle diyorum ama tabii artık siz anlarsınız o 90’lı yıllar için günümüz diyorum. Japon tarihinin en karmaşık ve kanlı dönemi olan sengoku günümüzle bir şekilde birleşiyor. Lanet gibi bir şey var yani, bunun sonucunda bize de bu laneti yok etmek düşüyor.

Oyunda düşmanlarımızı pataklarken onları öldürdükten sonra çıkan küreleri alarak değişik silahlara geçiş yapabiliyoruz. Ve bu silahları belli bir süre zarfında kullanabiliyoruz. Her silahın kendine özgü efekti var, bazı silahlar ryu’nun hadoken benzeri bir küre atarken kimisi sadece çift kılıç olabiliyor. Ayrıca bazı savaşçıların ruhlarını alarak onları istediğimiz zaman kullanabiliyoruz. Savaşçı ruhlardan biri yakından tanıdığımız bence ps2’nin en iyi oyunu olan okami bir diğer adı ile amaterasu. Diğer savaşçılar ise bir samuray ve adını bilmediğim bir diğer savaşçı Ninja. Bu savaşçıları ölene kadar kullanabiliyorsunuz ama hak limitimiz olduğu için pek kullanmamıza izin vermiyor düşman askerleri.

Oyun 6 bölümden oluşuyor her bölümün sonunda hemen hemen her arcade oyunda olduğu gibi boss savaşı yapıyoruz. Oyunu neorage emülatöründe oynayabilirsiniz. İsteyen gameped ile de oynayabilir. İsterseniz 2 gameped’iniz varsa beraber oynayarak daha rahat oyun bitirebilirsiniz. Sonuç olarak o eski atari salonu günlerini yâd etmek isteyen arkadaşlar için Sengoku’nun kesinlikle oynanması gereken bir arcade oyun olduğunu düşünüyorum. İyi oyunlar.







0 yorum:

Yorum Gönder

Yeni yayınları kaçırma!