Jerry Mcpartlin Rebel With a Cause ön inceleme ~ karekareoyun

English (US) Deutsch Français Русский 中文(简体) Português Italiano 日本語 한국어 Español
Twitter Bird Gadget

8 Ekim 2015 Perşembe

Jerry Mcpartlin Rebel With a Cause ön inceleme

Yine yeni bir ilginç ve 50’li yıllarda geçen buram buram rock and roll kokan değişik bir tıkla-ilerle oyunu olan jerry mcpartlin rebel with a cause’un ön incelemesini yapacağız. Bundan önce birçok bu tarz oyun oynadım ve incelemesini yaptım. Hatta özel bir çalışma bile hazırlamıştım. Gün geçmiyor ki böyle tarz da oyunlar çıkmasın. Yok yok şaka tabii ki de çıkmaya devam etsin.

Oyunumuzda yazımın başında yazdığım gibi 50’li yıllarda geçmekte. Yönettiğimiz karakterimiz oyunun adı da olan jerry mcpartlin. Kendisi rock müziğe hayran aynı zamanda icra eden çok tanınmamış bir yıldızdır. Kendi çapında diyebiliriz, ya da en azından tanındığı çevrede yıldız diyelim. Oyunumuzda yine klasik tıkla ilerle oyunlarındaki gibi yön tuşlarına ihtiyaç duymadan sadece Mouse ile oynayabiliyoruz.

Yani imlecimizi nereye tıklarsak oraya karakterimizi yönlendirebiliyoruz. Bu arada birçok bu tarz oyun gördüm demiştim, ilk defa oyun içi imleci değişik olana denk geldim. Tabii yönettiğimiz karakter rock müzik ve Elvis hayranı olunca imlecimizin de nota işareti olması çok doğal bence. Neyse oyun analizimize gelelim.

Yine bol diyaloglara girebildiğimiz ve birçok obje ile etkileşime geçebileceğimiz bir oyun diyebilirim. Bu tarz oyunlarda birçok değişik mekâna girip çıkıyoruz bu gibi durumlarda kafamız karışabilir. Acaba hangi objeyi alacağım? Veya nereden bir ipucu bulacağım? Gibi sorular sorabiliriz. İşte bu durumlarda bazı bu tarz oyunlarda olan ve benim ilk olarak secret files’ta tanıştığım search scene tarzı bize girdiğimiz mekânlardaki etkileşime geçilecek objeleri gösteren bir sistem var.

Bu sistem sayesinde en azından işimiz kolaylaşıyor ve zamandan tasarruf etmiş oluyoruz. Yapmanız gereken sadece space yani boşluk tuşuna basmak arkadaşlar o kadar. Yine diğer tıkla iler oyunlarında olan bir diğer özellik olan objeleri birleştirme bu oyunda da var. Bazen başınız sıkıştığında çıkış yolu bulamadığınızda elinizdeki objeleri birleştirmeye çalışın derim.


Eğer sizde bol bulmacalı, diyaloglu, komik bir 50’li yıllara ait rock and roll macerasına şahit olmak istiyorsanız ‘’ jerry mcpartlin rebel with a cause oyunu tavsiye ediyorum. Hepinize iyi oyunlar arkadaşlar.






0 yorum:

Yorum Gönder

Yeni yayınları kaçırma!