Metal Slug Super Vehicle-001 inceleme (retro arcade game) ~ karekareoyun

English (US) Deutsch Français Русский 中文(简体) Português Italiano 日本語 한국어 Español
Twitter Bird Gadget

27 Ocak 2016 Çarşamba

Metal Slug Super Vehicle-001 inceleme (retro arcade game)

Yıllar evvel en çok sevdiğim şeylerden biri arkadaşlarımla atari salonuna gidip oyun oynamaktı. Bu süre zarfında birçok oyun keşfettim, oynadım ve bitirdim. Bunun yanı sıra oynayıp bitiremediğim veya hiç jeton harcamak istemediğim bazı oyunlar da olmuştu. İşte o oyunlardan biri grafikleri 2 boyutlu olan fakat bizim en çok sevdiğimiz tarzda olan, yani 2 kişilik oynayabildiğimiz metal slug’dı. İlk başlarda bana çok komik gelen bu oyunu atari salonunda ne kadar oynasak ta bitirememiştik. Ha istesek bitirir miydik belki kaldığımız yerden jetonlarımıza kıyıp devam edebilirdik ama o zamanlar bir jeton bizim için çok değerliydi. Başka oyunlar oynayıp eğlenmek istiyorduk. Zaten bir jeton daha harcayıp 2 kişi bile oynasak ta oyunu bitiremeyeceğimizi biliyorduk. 

Bana ilk bakışta yönettiğimiz 2 karakterimiz olan marco ve tarma’nın kafasındakilerin bere olduğunu sanmıştım. İnanın bana bunu çok samimi olarak söylüyorum. Hani askerler gibi ya bordo, yeşil bereli filan olduklarını sanmıştım. Meğerse gerçek öyle değilmiş, kafalarındaki saçlarıymış. Evet, her neyse oyuna gelelim. Metal slug eski tarza sadık kalan ve 2 boyutlu oyunlardan pek vazgeçmeyen snk’nın 96 yılında karşımıza çıkardığı bir oyun. İsteseler 3 boyutlu da çıkarabilirlerdi, yıllar sonra 2006 yılında 10. Yıl şerefine 3 boyutlu bir oyun piyasaya sürdüler. Zaman içinde birçok oyunu çıkan metal slug’ın belki de en çok sevilen oyunu ilki olmuştur.

Metal slug ne? Diye soran arkadaşlar olabilir; metal slug turlarda bindikleri sevimli savaş tanklarının adı slug böcek anlamında aslında yani metal böcek. Tank ’tan bahsetmişken ilk oyunda sadece tank kullanabiliyoruz. Ama sonraki oyunlarda başka araçlar kullanabiliyoruz. Aynı şey karakterler içinde geçerli ilk oyunda sadece marco ve tarma varken sonraki oyunlarda yeni karakterler ekleniyor. Benim incelemesini yaptığım ise yine pc için çıkmış olan özel bir sürüm, isterseniz çözünürlük ayarlayıp istediğiniz turu oynayabileceğiniz bir sürümü.

Metal slug’ı isterseniz winkawaks emülatörü ile de oynayabilirsiniz. İster gamepad ile isterseniz arkadaşlarınızla rahat rahat oynayabilirsiniz. Oh ne güzel jeton derdi yok sıra derdi yok. Yıllar evvel atari salonunda bitiremediğim içimde kalan oyunlardan biri olan metal slug’ın ilk oyununu da böylece bitirmiş oldum. Oyunun boyutu da çok küçük arkadaşlar zaten adı duyulmamış bir oyun değil. 2 boyutlu ve silahlı olup ta bence en eğlenceli ve komik oyunlardan biri olan meta slug süper vehicle-001 oyununu eğer oynamadıysanız sizlere kesinlikle tavsiye ediyorum arkadaşlar. Hepinize iyi oyunlar. 






0 yorum:

Yorum Gönder

Yeni yayınları kaçırma!