Resident Evil: Operation Raccoon City inceleme ~ karekareoyun

English (US) Deutsch Français Русский 中文(简体) Português Italiano 日本語 한국어 Español
Twitter Bird Gadget

30 Ocak 2015 Cuma

Resident Evil: Operation Raccoon City inceleme



Hafızalarımıza kazınmış en iyi korku ve hayatta kalma oyunlarından biri olan resident evil eski oyunlarıyla çok ses getirmişti. Daha sonra 4.oyunla beraber değişim yaşayan resident evil bir başkalaşım süreci geçirerek günümüzdeki halini aldı.

Sık sık ana hikâye haricinde çıkan ara oyunları gördük. Genelde ana hikâyeyle alakalı gibi olup da aslında çok da ilgisi olmayan birçok oyun oynadık. Bugün inceleyeceğimiz oyun ise aslında 3 oyunla alakalı diyebiliriz. Salgın’ın yayılmasıyla beraber ortalık tam bir kaos havasına bürünmüştür. Sokaklar mahşer gününün adeta tasviri gibidir. Virüs kontrol altına alınamaz. Bu sefer önceki oyunlardan tanıdığımız kahramanlarımız yok. Yani en azından yönetmiyoruz. Yönetmiyoruz dedim zira oyunda bazı sürprizler mevcut.

 Bu oyunumuzda umbrella takımından bazı elemanları kontrol edebiliyoruz. vector (recon), spectre (survelliance), lupo(assault), beltway (demolotion), four eyes (fiel scientist) ve bertha (medic) işte bu karakterlerden istediğinizi alarak oyuna başlayabiliyorsunuz. Ayrıca bu oyunda takımınızı siz seçebiliyorsunuz. Kendi karakteriniz haricinde üç karakter daha alabiliyorsunuz. Ama o kadar sevinmeyin derim zira turlar o kadar kazık ki değil 4, 14 kişi olsanız bile hayatta kalmakta güçlük çekeceksiniz buna emin olun. Ayrıca turları geçtikçe karakterlerinizi değiştirebilirsiniz ve açtığınız puanlarla yeni silahlar açarak turlarda kullanabilirsiniz.

Gelelim oyun mekaniklerine oyunumuzda iki çeşit silah kullanabiliyoruz her karakterin kendi yeteneği doğrultusunda kullandığı silahları var. Bunun yanı sıra el bombası ve sis bombası gibi silahlar kullanabiliyoruz lakin merminiz bittiğinde zora düşebiliyorsunuz. Çünkü takım arkadaşlarınızdan cephane filan alamıyorsunuz. Hemen bir cephane kutusu bulmalısınız veya öldürdüğünüz düşmanlardan düşen silahları alıp kullanabilirsiniz.

Yine sağlık iyileştirme eski oyunlardaki gibi sprey bunun yanı sıra yeşil bitkide mevcut. Bir de medic yani sağlıkçı karakteri olan bertha’yı takımınıza alırsanız size sağlığınız kötü olduğunda otomatik ilk yardım uyguluyor. Düşmanlarımızla savaşırken ise siper alarak savaşabiliyoruz. Fakat bunu karakterimiz bir yere yaklaştığında otomatik şekilde yapıyor buda bazen yanılsamalara sebep olabiliyor. Ateş ederken k, nişangâh sistemi çok tutarsız geldi bana zira hedefleri vurmaya çalışırken devamlı oynayan yapısıyla vurmakta bir hayli zorlandım. Daha stabil bir nişangah sistemi olabilirdi mesela re4’deki re’5’deki gibi.

Grafik bakımından yetersiz bir oyun olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Hikâyenin ise ilgi çekici bir tarafı var tabii ee ne de olsa 3. Oyunun olduğu zaman zarfında geçiyor, bu da bizlerde en başta merak uyandırmıştır tabi ki ama oyunu gördükten sonra kesin merakımız kaçmıştır zaten. Müzik ve sesler fena değil, hasar modellemeleri yok varsa da ben göremedim. Çevre ve karakter modellemeri de fena değil. Yapay zekânın iyi olduğunu düşünüyorum zira saklanarak ateş ediyorlar ve sadece silahı dışarı çıkararak bizi vurmaya çalışıyorlar.

Oynanabilirlik çok zor arkadaşlar hatta imkânsız diyebilirim ben bir yere kadar tahammül edebildim birçok kez bırakayım deyip daha sonradan vazgeçtim. Çok kez de sıkılıp acaba hile filan kullanıp bitirsem mi ki diye düşünmedi değil onun için size tavsiyem oynamadıysanız iki kere düşünün derim. Ben önceden bu kadar zor resident evil hatırlamıyorum. Sadece outbreak oyunu vardı o bayağı zordu ama onu da iyi kötü bitirebilmiştim. Neyse sonuç olarak çok sıkıcı ve zevkli olmayan bir resident evil karşımızda muhtemelen net’te çoklu oynansın diye hazırlanan bu oyun yapımcıların elinde patlamışa benziyor umarım böyle bir oyun çıkaracaklarsa inşallah devamı çıkmaz. Daha geliştirip kolaylaştırıp biz oyun severlere sunarlar. İyi oyunlar.










0 yorum:

Yorum Gönder

Yeni yayınları kaçırma!