Romance of the Three Kingdoms XI inceleme (ps2 nostalji) ~ karekareoyun

English (US) Deutsch Français Русский 中文(简体) Português Italiano 日本語 한국어 Español
Twitter Bird Gadget

8 Ağustos 2014 Cuma

Romance of the Three Kingdoms XI inceleme (ps2 nostalji)



tarihi simulasyon oyunu olan fakat bana strateji oyunu gibi gelen romance of the three kingdoms XI oyununu inceleyeceğiz.onbir serisi olan bu oyunda ilgimizi çekecek olan nedir diye sorabilirsiniz yazımın başında'da belirttiğim gibi tarihi simulasyon yani tarihi gerçeklere ve savaşlara,karakterlere,mekanlara dayanan bir oyun.

oyunumuzun menüsü çok şaşalı olmamakla beraber çok sadede değil mesela tutorial moda girip oyunla ilgili temel bilgileri öğrenebiliyorsunuz. ne kadar çok karışık gelse de
altından kalkabilirsiniz emin olun create officer modunda ise canınızın istediği kadar karakter yapıp senaryolara dahil edebilirsiniz.gelelim oyunumuzun new game kısmına bu modda bir çok senaryo karşımıza çıkıyor bu senaryolardan istediğinizi seçip başlayabilirsiniz.

 bunun yanı sıra preset ve challenge moduda var senaryoya girdiğimiz zaman haritada krallık seçmek zorundasınız ve size uygun ayarları yapıp oyuna başlayabilirsiniz. ayrıca 8 tane krallığa da bakabilirsiniz ama ben tavsiye etmem herhangi bir senaryoyu seçtikten sonra masalsı havada  özetle hikaye size sunuluyor fakat üç boyutlu değil önce işe kale kurarak başlamalısınız yalnız öyle istediğiniz yere kale kuramazsınız belirlenmiş yerlerdeki kaleleri kullanabilirsiniz ve buradaki yine belirli toprak parçalarına belirli binalar inşa edebilirsiniz.

tabiki önceliği marketlere ve çiftliklere verin zira para ve tahıl çok önemli haritada gezip düşmanlarınızın neler yaptığınıda kontrol edebiliyorsunuz her kalenin belli kapasitede asker alma sayısı var mesela bir kalenin 100.000 iken bir başka kalenin 150.000 olabiliyor sizde hemen bir barracks(kışla)kurup asker sayınızı yükseltmelisiniz ve tabiki ekipmanlarıda  siz kurduğunuz binalarla tamamlayıp savaşta askerlerinize veriyorsunuz ekipmanlar ise şöyle mızrak,kargı,otomatik yay,atlılar ve daha fazlası her karakterin kendi özelliğini yansıtan kimliği var buna göre savaşlarda karakterinize ygun ekipmanlar verebiliyorsunuz.

 teknik özelliklere daha fazla girmiyorum bundan sonrasını siz oynarken öğrenebilirsiniz.  önceden söylediğim gibi size karışık gelebilir inanın bana değil biraz sabredin bakın oynadıkça oynayasınız gelecek bende ilk bu oyunu oynayamayacağım diyordum fakat bir senaryoyu  full bitirdim yani haritadaki bütün toprakları ele geçirdim.

son olarak oyunun grfikleri fena değil müzikleri ise bu tür sevenler için iç açıcı ben beğendim fakat oyunun ilginç özelliği belki size  tuhaf gelecek savaş sırsında ordularınızı kare kare ilerletebiliyorsunuz. bu bence oyunun kötü özelliklerinden ama yinede tarihi oyunları sevenler bu oyunu kaçırmamalı tabiki bu oyunun yenisini sabırsızlıkla bekliyoruz yeni oyunda eski hataları düzeltip daha kaliteli bir oyun ortaya çıkarabilirler.

 mesela bir ayrıntıda şu deyinmeden edemeyeceğim, savaş sırasında karşınıza çıkacaktır duel mod debate modbu modlar bence oyunun en ilgi cekici yanları duel modda bir atın üzerinde varyasyonlarla dövüşebiliyoruz debate modda ise yine karşılıklı ağız dalaşı yapıp rakibimizi yenmeye çalışıyoruz benim en çok hoşuma giden bu iki mod oldu  benden söylemesi takiğinizi iyi düşünün ve
savaş statejinizi buna göre uygulayın topraklarınıza sahip çıkın inanın bana bu oyun çok ilginizi çekecek başından kalkamayacaksınız sizi temin ederim iyi oyunlar.










0 yorum:

Yorum Gönder

Yeni yayınları kaçırma!