God of War inceleme (ps2 nostalji) ~ karekareoyun

English (US) Deutsch Français Русский 中文(简体) Português Italiano 日本語 한국어 Español
Twitter Bird Gadget

4 Eylül 2015 Cuma

God of War inceleme (ps2 nostalji)



Sony firmasının bombalarından olan santa Monica stüdyolarının hazırlayıp 2005 yılında piyasaya sürdüğü oyun dünyasını alt üst eden oyunlardan biri olan god of war’u inceleyeceğiz.

Hemen hemen hepimiz yunan mitolojisinden haberdarızdır. Bir zamanlar yayınlanan herkül ve xena dizilerini izlemişizdir. Bu oyunda ki karakterimiz herkül değil tabii ki ama bir o kadar karizmatik savaşçı olan kratosu yönetiyoruz. Oyunumuz mükemmel bir videoyla açılıyor. İlk başta ne olduğunu tam anlayamasanız da oyunu oynadıkça her şeyi anlayacaksınız.

 Ve sonunda da pekiştireceksiniz. Kısaca hikâyeye değinmek gerekirse kratos çok büyük bir komutandır, fakat savaşta barbarlara yenilirler. Kratos’u barbar komutan tam öldürecekken kratos ruhunu ve bedenini savaş tanrısı ares2in hizmetine sunar. Ares’de bu teklifi kabul eder. Ve kratos’u kötü emelleri için kullanır. Kratos gözünü kırpmadan önüne gelen herkesi öldürmektedir.

Bu arada öldürdükleri arsında ne yazık ki ailesi de vardır. Kratos nasıl olurda böylesine bir şeyin gözünü kör edip anlayamadığı için kendine kızar ve intikam için yola çıkar. Bu arada krato’un lakabı da ghost of sparta olmuştur. Oyunda topladığımız orblar’la kullanabildiğimiz güç ve silahlarımızı geliştirebiliyoruz.

 Güçlerimizi oyun ilerledikçe karşımıza çıkan tanrılardan ve ya düşmanlarımızdan alabiliyoruz. Bunun yanı sıra değişik silahlarla değişik combolar yapabiliyoruz. Güçlerimizi ise hak barımızın hemen sol yanında bulunan yerde değiştirerek kullanabiliyoruz. Bir de ekranın sağ alt köşesinde olan özel gücümüz var bunu da iki analog tuşuna bastığımızda kullanabiliyoruz.

Grafik bakımından oyun dünyasının ve playstation’un en iyilerinden biri olduğunu söylersek yanılmamış oluruz sanırım. Zaten ps2 motorunu en son safhasına kadar kullanıp zorlayabilen tek oyun diye düşünüyorum. Hikâye bakımından film olsa bu kadar müthiş olmazdı. Sanırım kurgusuyla beraber harika olmuş her ne kadar müziği hoşumuza gitse de ana haber bültenlerinde ve ya başka yerde duyar olsak da ben bir müzikle oyunun kurtulmadığını düşünüyorum.

Yani müzikler yetersiz olmuş, çevre ve karakter modellemeleri harika, yapay zekâ fena değil diyebiliriz. Oynanabilirlik bazen sıkabilir zira o kadar çok düşman geliyor ki size gına getirebilirler. Birde benim en beğenmediğim en kötü özelliklerden biri olduğunu düşündüğüm kamera açıları var, sabit kamera açıları bence berbat olmuş.

Kamerayı bence oynayan kişinin yönetmesi daha iyi olurdu. Mesela ben başka oyunlardan da alıştığım için analoglarla kamera açısı yapmaya çalışıyordum. Fakat nafile kratos takla atıyordu. Umarım bu hatayı düzeltirler. Fazla uzatmaya gerek yok bence genel olarak baktığımızda god of war oyun tarihinin gelmiş geçmiş en iyi oyunlarından biridir. Tartışmasız. Zaten çok popüler olduğu için god of war’ı yazmayı düşünmüyordum, zira hemen herksin bildiği bir oyun diye düşünüyorum ama yine de yazılmayı hak eden bir oyun god of war dedim ve yazdım. İyi oyunlar.








      


0 yorum:

Yorum Gönder

Yeni yayınları kaçırma!