Batman Arkham Asylum inceleme (pc nostalji) ~ karekareoyun

English (US) Deutsch Français Русский 中文(简体) Português Italiano 日本語 한국어 Español
Twitter Bird Gadget

16 Ekim 2014 Perşembe

Batman Arkham Asylum inceleme (pc nostalji)



En olası süper kahramanlardan biri olan, çoğunluğumuzun vazgeçilmezlerinden, düşmanlarına en çok korku salan batman yeni haliyle karşımıza 2009 yılında çıkmıştı. Daha önce playstation 2’de yanılmıyorsam bir oyunu vardı, filminin oyunuydu galiba ilginç ve güzeldi ama aynısını bu oyun için söyleyemeyeceğim hemen oyunumuzun hikâyesini şöyle bir hatırlayalım.

 batman joker’i bir şekilde yakalamış ve arkham tımarhanesine teslim etmek için yola koyulmuş ve kodese tamamıyla girdiğinden emin olmak için joker’e refakat etmektedir, fakat işler ters gider ve joker bir şekilde kaçmayı başarır, bu sırada diğer psikopat suçluları serbest bırakır ve en büyük yardımcısı harley quinn’dir. Böylece arkham tımarhanesinde uzun sürecek bir kovalamacaya başlamış oluyoruz, bu kovalamaca da karşımıza bilindik düşmanlardan çıkanlar oluyor ve hepsiyle kıyasıya bir mücadeleye giriyoruz.

Yine batman’ın önceki oyunlarından ve filmlerinden bildiğimiz envaı çeşit donanım kullanabiliyoruz, mesela batarang, sprey bomb gibi bunun yanı sıra değişik görüş açılarımızla bulmaca tarzı şeyleri çözebiliyoruz. Oyunun en hoşuma giden özelliği ise dövüş atraksiyonları oldu, birçok düşmanla kapışırken arkanızdan gelen saldırılara sadece bir tıkla direk karşılık verebiliyorsunuz, ee sonuçta her ne kadar süper gücü olmasa da dövüş ustası dersek yanılmamış oluruz herhalde, bunun yanı sıra silahlı olan düşmanlarımıza karşı mekânların üst kısımlarında bulunan heykel tarzı yapılara çıkıp glide kick yani süzülen tekme atabiliyoruz.

Bir de ileriki turlarda yine bu heykellerden aşağıda olan düşmanlarımıza aşağı sarkarak onları etkisiz hale getirebiliyoruz, yani yarasa duruşuyla, daha fazla uzatmak istemiyorum sonuç olarak, grafik bakımından yılına göre iyi olduğunu düşünüyorum. Hikâye ise fena değil, müzik ve sesler idare eder, çevre ve karakter modellemeleri iyi tasarlanmış, yapay zekâ fena değil, oynanabilirlik konusunda şunları söylemek istiyorum ben büyük umutlarla bu oyuna başladım doğrusunu söylemek gerekirse ve hayal kırıklığına uğradım diyebilirim.

Şöyle izah edeyim batman denince aklıma gotham şehri filan geliyor, yüksek binalar özgürce zıplayıp atlayabileceğimiz mekânlar kısacası, lakin bu oyunumuzda böyle mekânlar ne yazık ki yok, bol kapalı mekânlarda kör beygir gibi dönüp duruyoruz, burada çok tekrara düşmüş oyun yapımcıları ayrıca ne olduğu belli olmayan kendi kendine gelişen yeteneklerimiz var. Bunun yerine aldığımız puanlarımızla kendimiz istediğimiz yetenekleri geliştirseydik daha iyi olurdu bence.

Bir de hiç bu oyuna yakışmayacak garip ve sıkıcı bulmacalar mevcut neden bu tür zevksiz puzzle’ları koymuşlar anlamadım, ayrıca oyun bitişide hiç hoşuma gitmedi bence saçma sapan olmuş, neyse bence vasat bir oyun olmuş batman arkham asylum fanları ve süper kahraman meraklıları için vazgeçilmez bir oyun olabilir, ama ben bu oyunu yok farz ediyorum sanki prototipmiş gibi deneme çalışması gibi görüyorum eğer oynamadıysanız her ne kadar tavsiye etmek içimden gelmese de yine de oynayın bir görün derim, iyi oyunlar.









0 yorum:

Yorum Gönder

Yeni yayınları kaçırma!