Romance of the Three Kingdoms 13 ön inceleme (pc) ~ karekareoyun

English (US) Deutsch Français Русский 中文(简体) Português Italiano 日本語 한국어 Español
Twitter Bird Gadget

18 Temmuz 2016 Pazartesi

Romance of the Three Kingdoms 13 ön inceleme (pc)

Playstation oynadığım zamanlarda strateji oyunlarına hep başka bir gözle bakmıştım. Ne bileyim sanki bu tarz oyunlar pc için yapılmış zor, kazık oyunlardır diye düşünürdüm. Ta ki düne oyununu oynayana kadar. Aranızda düne’u oynayan var mı bilmiyorum ama harikulade bir strateji, simülasyon oyunudur. Az bir şey oynayayım diye bile başladığınızda size vaktin nasıl geçtiğini anlamadan harika anlar yaşatabiliyordu. Ama konsollara düne gibi strateji oyunları pek fazla değildi, sonralardan ps2 zamanlarında önceden hiç oynamadığım çok eski bir oyun olan ve mazisi bayağı uzun olan Romance of the Three Kingdoms’ın 11. Oyununu oynadım ilk başlarda oda bana zor gelmişti. Bende kendi kendime ‘’nasıl oynayacağım bu oyunu? Bu oyun oynanmaz, çok zor ve karışık gözüküyor?’’ gibi birçok soru sordum. Ama sonradan tutorial akabinde biraz yavaş yavaş senaryolara bakarken elim iyice alıştı ve sonrasında bir hikâyede oyun bile bitirdim. Bütün haritayı çok zorda olsa ele geçirmeyi başardım.

Bugün de yıllar evvel zor diye oynayamayacağımı sandığım ve iki kere oyun bitirdiğim Romance of the Three Kingdoms’un piyasaya çıkan 13. Oyununun ön incelemesini yapacağım. Aslında yılın başında çıkan bu oyun ilk olarak Japonca ve çince olarak piyasaya sunuldu. Bununla beraber benim ilk aklıma ‘’acaba 12. Oyun gibi mi olacak?’’ diye bir soru takıldı. Zira 12. Oyunun İngilizce versiyonu çıkmamıştı. Bazı oyun sever arkadaşlar tamamı olmasa da belli bir bölümünü kapsayan İngilizce bir yama geliştirmişlerdi. Ama beklediğim gibi olmadı ve koei oyunun temmuz ayında İngilizce versiyonunun da çıkacağını duyurdu. Bize de bu iyi haberin sonucunda beklemek düştü ve zaman aktı geçti oyun çıktı. Merakla oynayıp ne gibi yenilikler var acaba diyerek oyunumuzun ön incelemesini yaptık.

Oyunumuzun menüsü çok sade olup hemen gözüme çarpan ve eski oyundan hatırlamadığım yeni bir mod gözüme ilişti. Gerçi eski oyununu da oynayalı epey bir zaman oldu. 12. Oyununu bile daha oynamadım aslında biraz da yarı İngilizce yarı Japonca olmasından dolayı biraz imtina gösterdim diyebilirim. Ama yine de ileride oynayıp incelemesini yapacağım. Neyse bu modun adı hero bu modda size verilen üç krallıktan olan ve o krallığın kurucusundan başlayıp başlarına gelen bütün olayları oynadığınız bir kronolojik bazlı hikâye modu diyebiliriz. Oyunda tutorial veya traning tarzında bir mod koymamışlar 11. Oyunda böyle bir mod vardı lakin bu oyunda yok.  Böylesine komplike, zor ve yavaş işleyen bir simülasyon, strateji oyununda traning olmaması en baştan oyunda puan kırmama neden oldu. Oyunda arcade gibi oynayacağınız mod ise main dediği ve belli kronolojik şekilde hazırlanmış önemli savaşların olduğu senaryoların oynayabilirsiniz.

Oyunla alakalı o kadar fazla anlatacak şey var ki satırların bana yeteceğini düşünmüyorum. Zira bu bir ön inceleme yazısı olduğu halde epey uzattığımı düşünüyorum. bu oyun tarihi bir simülasyon oyunu olduğu için sizlere birçok şeyi yapmanıza olanak veriyor. Kurduğunuz şehirlerde halkın refahını, korumasını siz sağlamak zorundasınız. Ayrıca ordu kurup onları güçlendirmelisiniz. Bazen başka lordlarla müttefik olup kendinizi sağlama almalısınız. Bu arada hayvancılık ve tarımı ilerletmelisiniz. Uygulayacağınız politika oyunda kaderinizi belirleyecek arkadaşlar onun için attığınız her adıma dikkat edin. Size sadık insanlarla yola devam edin, sadakati düşük olanları yükseltmek içinse hediyeler verin. Önemli kişileri evlendirerek onore edin. Dediğimi gibi anlat anlat bitmez bu oyun çok komplike ve ayrıntılı bir oyun olduğu için uzun uzadıya bir destan gibi yazılması gerekir. Böyle bir yazı da olursa haliyle insan sıkılır, oyunu daha iyi anlamak için alttaki inceleme videomu izlemenizi öneririm. Kaldı ki bu oyunun tam incelemesini ileride yapacak olsam bile her şeyi anlatabileceğimi düşünmüyorum. İyi oyunlar.



Romance of the Three Kingdoms 13 Romance of the Three Kingdoms 13




0 yorum:

Yorum Gönder

Yeni yayınları kaçırma!