Shadow Dancer inceleme (retro arcade game) ~ karekareoyun

English (US) Deutsch Français Русский 中文(简体) Português Italiano 日本語 한국어 Español
Twitter Bird Gadget

4 Mayıs 2016 Çarşamba

Shadow Dancer inceleme (retro arcade game)

O eski atari salonlarına gittiğimiz heyecanla sevdiğimiz günleri o kadar çok özlüyorum ki, keşke elimizde bir fırsat olsa o günlere geri dönebilsek diyorum. Ama ne yazık ki öyle bir şey olamayacak ama en azından o günleri yâd edebiliyorum, o zamanlarda oynayabildiğim ve bazılarını bitiremediğim oyunları bugün geliştirilen bazı emülatörler sayesinde oynayabiliyorum. Ne kadar çok oyun vardı bazılarını hatırlayamıyorum ama çok sevdiğim ve sürekli oynadıklarımı hatırlıyorum. İşte bugünde atari salonlarından çok iyi hatırladığım oynanan makinesi hiç boş görmediğim oyunlardan biri olan ‘’Shadow dancer’’’ı inceleyeceğiz.

Oyunda bir Ninja yönetiyoruz, yanında ise sadık dostu savaşçı bir kurt var. Ninja’mız ile ilerlerken shiruken denilen yıldız şeklinde bıçaklar atıyoruz. İstediğimiz zaman kurtumuza atıl kurt diyerek yönlendirerek düşmana saldırtabiliyoruz. Toplamda 4 ana tur var bu turların içinde ise bölümler ve ana turların her bir bölüm sonlarında boss’larla savaşıyoruz. Turlarda sıkıştığımız zaman kullanabileceğimiz özel gücümüzde mevcut üçgen tuşuna basarak gücünüzü kullanabilirsiniz. Üçgen tuşu demişken, arkadaşlar ben Retro oyunların hepsini gamepad ile oynuyorum onun için böyle tabir ediyorum. Zaten emülatörlerin çoğu gamepad destekliyor. İsterseniz büyük ekran tv’nizde tam ekran yaparaktan da oynayabilirsiniz.

Turlar iyi çok sıkıcı değil ama kötü olan her ne kadar emülatör olduğu için sonsuz kredimiz olsa da turun sonuna gelsek de öldüğümüz zaman tura en baştan başlamamız. Bunun için sık sık save yapmanızı tavsiye ederim. Oyunu mame emülatöründe oynayabilirsiniz arkadaşlar save içinse önce ‘’shift’’ tuşuna basılı tutarken birde ‘’f7’’ tuşuna bastığınızda herhangi bir rakam seçerek save yapabilirsiniz. Load yapmak yani kaldığınız yerden devam etmek için ise sadece ‘’f7’’ tuşuna basmanız ve save yaptığınız numaraya basmanız yeterli, böylece kaldığınız yerden devam edebileceksiniz. Birde turlarda tam olarak ne olduğunu anlamadığım tüpe benzeyen bomba mıdır nedir bilmem bazı şeyleri topluyoruz. Bunların hepsini tamamlamadan sonraki tura geçemiyorsunuz.

Tur aralarında ise bonus tur babında, bize bir binada üstten saldıran Ninjaları fps şeklinde elimizdeki yıldız bıçaklarını fırlatarak durdurmaya çalışıyoruz. Bu bonus turları geçemeseniz de olur. Oyuna kaldığınız yerden yine devam edersiniz. Oyun 2 kişi oynanabiliyor mu bilmiyorum atari salonunda da 2 kişi oynandığını hatırlamıyorum ama siz oynanıp oynanmadığını deneyerek anlayabilirsiniz. Sonuç olarak sega’nın bizlere 89 yılında beğenimize sunduğu eğlenceli ve bir o kadar da maziyi yaşatacak kaliteli oyunlarından biri olan ‘’Shadow dancer’’ı eğer oynamadıysanız kesinlikle oynayarak tecrübe etmenizi tavsiye ederim. Hepinize iyi oyunlar.






0 yorum:

Yorum Gönder

Yeni yayınları kaçırma!