Warriors of Fate inceleme (retro arcade game) ~ karekareoyun

English (US) Deutsch Français Русский 中文(简体) Português Italiano 日本語 한국어 Español
Twitter Bird Gadget

2 Aralık 2015 Çarşamba

Warriors of Fate inceleme (retro arcade game)

Hep içimde ukde olarak kalan bir şey varsa oda yıllar evvel atari salonlarında oynayıp bitiremediğim birçok oyunun içimi yiyip kemirmesi olmuştur. Zira her oyunu oynayabilme ve kaldığımız yerden devam edebilme şansımız olsa da harçlığımız sayılı jetonlara yettiği için sadece sevdiğimiz oyunları oynuyorduk her nedense. Bir oyuna yüklenip bütün jetonlarımızı harcamak pek işimize gelmiyordu doğrusu. Ayrıca bazı oyunları iki kişi oynasak ta bitiremiyorduk. 

Her neyse yine bugün böyle bir açılış yaptım. Zaten ne incelemesi yapacağımı az çok anlamışsınızdır. Bugünde çok güzel bir Retro arcade oyunu olan ‘’ warriors of fate’’i inceleyeceğiz. Bu oyunu ne yalan söyleyeyim hiç hatırlamıyorum. Yani atari salonlarında oynayıp bitiremediğim içimde ukde olarak kalan oyunlar listesinde yok. Bir rastlantı sonucu gördüm çok hoşuma gitti ve oynayıp incelemeye karar verdim.

Oyunumuz çin’in han hanedanlığının üç krallık zamanında geçmekte. Bunu anlamakta çokta zorlanmadım zira önceden birçok bu tarz oyun oynamıştım. Dynasty warriors,three kingdoms, yani o dönemde yaşamış olan karakterlere yabancı değilim. Aslında anlamam ise karakter seçme ekranı geldiğinde ve sonrasında aldığım karakter ile kesin emin olmam ile anladım bu durumu diyebilirim. Her ne kadar bu oyunda başka saçma sapan isimler koyulmuş olsa da shu krallığındaki efsane 5 kaplan generali seçip oynayabiliyoruz.

Guan yu,zhao yun, zang fei,huang zong ve ma chao. 4 karakter tam anlamıyla benziyor sadece ma chao’yu bağdaştıramadım. Zira onu kel ve sakallı yapmışlar. Oyuna girdiğimizde ise atla ilerleyebilme şansımız var fakat bir zaman sonra attan düşersek veya inersek at gidiyor. Atın üzerinde iken kendi özel silahlarıyla savaşırken attan indiklerinde ise başka silahlarla savaşabiliyorsunuz. Sağdan soldan bulduğunuz silahları da alıp düşmana karşı koyabiliyorsunuz. Özel hareket benzeri, sadece 4 tuşa bastığınızda bir saldırı yapıyor o kadar.

Tuş demişken oyunumuzu gamepad ile oynamanız mümkün, eğer isterseniz iki kişide oynayabilirsiniz. Emülatörü de hatırlatayım arkadaşlar, winkawaks ile rahatlıkla tam ekran birçok oyunu oynayabilirsiniz. Oyunun inceleme videosunda bu hatırlatmaları yapıyorum ama belki izlemeyip bu yazıyı okuyan arkadaşlar için tekrar edeyim kayıt yapma ise f5 tuşu ile oluyor, kaldığınız yerden devam yani yükleme ise f7 ile oluyor.

Oyunumuzun epey uzun arkadaşlar arcade oyun olmasına rağmen epey doyurucu diyebilirim 9 bölümden oluşuyor ve benzeri oyunlarda olduğu gibi her turun sonunda boss savaşı yapıyoruz.en rahatı ise sonsuz kredimizin olması yani hiç stres yapmanıza gerek yok. İstediğiniz kadar ölün ve oyuna kaldığınız yerden devam edin. İşte benim uzun yıllar önce içimde ukde kalan bitiremediğim oyunları bu sayede bitirebiliyorum ve böylece bir oyun hastası olarak huzura eriyorum.

Sonuç olarak Retro sevenler için ve benim gibi içinde yer etmiş olan bu oyunları yıllar evvel bitiremeyenler için kaçırılmaz bir fırsat olarak görüyorum. Birkaç emülatör sayesinde harçlığımızı verip oynamaktan imtina ettiğimiz bazen uğruna sıra beklediğimiz, oynayıp sonunu göremediğimiz oyunları şimdi gönül rahatlığıyla oynayabiliyoruz. Hepinize iyi oyunlar arkadaşlar.







0 yorum:

Yorum Gönder

Yeni yayınları kaçırma!