Armikrog ön inceleme ~ karekareoyun

English (US) Deutsch Français Русский 中文(简体) Português Italiano 日本語 한국어 Español
Twitter Bird Gadget

3 Ekim 2015 Cumartesi

Armikrog ön inceleme

Kaçınız macera oyunlarına bayılıyor? Hele hele bu oyunlar bir de klasik tıkla-ilerle tarzı ise oynamaktan büyük keyif alır mısınız? tabii ki bunu bilemem. Ama bir gerçek var ki oda bu tarz oyunların popüler oyunların altında ezildiği gerçeği. Genelde bağımsız stüdyoların yaptığı bu oyunlar çok iyi şekilde tanıtılamadığı için ve gerekli marketing oluşturulamadığı için pek tercih edilmemektedir.

Bunun yanı sıra bu tarz oyunlarda aksiyona pek yer verilmemesi, bulmaca olması ve bulmacaların zor olması, bazı oyunlarda çok diyaloglara yer verilmesi belki de bu tarz yapımlardan oyun severlerin uzaklaşmasına sebebiyet vermiş olabilir.  Ama yine de aksiyondan uzak ve yavaş tempoda ara ara heyecan dozajı artan ve değişik bulmacalar çözebileceğimiz gizemli oyunlardır tıkla-ilerle oyunları.

İşte bugünde ön incelemesini yapacağımız oyunumuz içinde macera, eğlence, bulmaca ve komedi barındırmakta. Oyunumuzun adı ‘’armikrog’’, öncelikle grafiklere değinmek istiyorum. Daha önceden de ön incelemesini yaptığım the dream machine gibi ‘’stop motion’’ tekniği ile yapılmış bir oyun. Yani hamurdan şekillendirilmiş karakterlerin hareketlerini durdur oynat tekniği ile hazırlanmış bir oyun.

Oyun her ne kadar ufak tefek hatalarla piyasaya sürülse de bu hatalar belki de görmezden gelinebilir, lakin armikrog bundan aylar önce piyasaya çıkması gereken bir oyundu. Bu yüzden bu hataların giderilememesi yapımcılar için utanç kaynağı olsa gerek. Mesela oyuna girdiğimizde hala masa üstünde kullandığımız imlecimizle oyunu oynayabiliyoruz. Bu da oyuna ısınmamıza engel oluyor.

Oyunda tuhaf bir gezegene yolculuk yapan karakterimiz ve yanındaki sadık dostu konuşan köpek (köpek diye tahmin ediyorum) ile beraber bir gezegene zorunlu iniş yapıyorlar ve garip aynı zamanda komik yaratıklar tarafından kovalanmalarının akabinde oyunumuz başlıyor. Oyunumuz klasik tıkla-ilerle tarzında imlecimizi tıkladığımız yere karakterimizi yönlendirerek oynayabiliyoruz.

Bunun yanı sıra yanımızdaki köpeğine tıkladığımızda onu da yönetebiliyoruz. Zira karakterimizin sığmadığı yerlerden köpeği geçebiliyor ve bu sayede değişik mekanlara giderek oyunu ilerletebiliyoruz. Oyunda ipucu olarak bize girdiğimiz herhangi bir mekanda etkileşime geçeceğimiz objeleri gösteren bir tuş veya başka bir şey göremedim. Bu da oyunda zaman zaman zorluk çekmemizi kolaylaştırıyor.

Onun için girdiğiniz her mekanı iyice didik didik arayın derim. İnventory kısmı da biraz tuhaf olmuş. Zira aldığınız objelere bakamıyorsunuz ve karakterimiz kullanılacağı yere otomatik kullanıyor. Şimdiye kadar bir dünya tıkla iler oyunu gördüm ilk defa aldığımız objeleri inceleyemediğimize ilk defa şahit oluyorum. Dolayısıyla objeleri birbirine combine yani birleştirme yok herhalde. Bir de karşımıza pek kimse çıkmadığı için diyalogda yapamıyoruz sanırım. Ama ileride neler olur onu bilmiyorum tabii.

Sonuç olarak değişik grafiklere sahip bol bulmacalı, komik ve eğlenceli küçük boyutlu bir oyun oynamak istiyorsanız ‘’armikrog’’ oyununu sizlere tavsiye diyorum arkadaşlar. Hepinize iyi oyunlar.







0 yorum:

Yorum Gönderme

Yeni yayınları kaçırma!