Lost Planet 2 inceleme ~ karekareoyun

English (US) Deutsch Français Русский 中文(简体) Português Italiano 日本語 한국어 Español
Twitter Bird Gadget

25 Ekim 2014 Cumartesi

Lost Planet 2 inceleme



Capcom firmasının en sıra dışı oyunlarından biri olan, içinde hem aksiyon, macera bulunduran mükemmel bir bilim-kurgu oyunu olan lost planet ilk oyunu ile bayağı kendinden söz ettirmiş ve klasikler arasına girmeyi başarmıştı. Bu başarının ardından tabii ki ikinci oyun kaçınılmaz oldu. Ve yapımcılar ikinci oyunla karşımıza çıktılar, lakin oyun ilkine nazaran ilerlemeli oyun değilmişte sanki online çoklu oyuncu için yapılmış havası vardı.

Her ne kadar campaign mod olsa da ve ara özetlerle desteklenmiş olsa da oyun içindeki mekanikler bize turlardaki o ilerlemeli hissiyatını yaşatamıyor. Hikâyemizden biraz bahsedecek olursak ilk oyunla kısmen alakası var diyebiliriz. Şöyle ki nevec adındaki büyük organizasyon diyelim başka gezegenleri kolonileştirmektedir ve askerleri termal enerji bulunan bölgeleri vericiler sayesinde yaşanabilir hale getirmektedirler. Fakat bu o kadar kolay değildir, zira yine ilk oyundan bildiğimiz kar korsanları iş başındadır. Bunun yanı sıra ilk oyunda ki gibi sadece kar ve buzla kaplı sahalarda oynamıyoruz. Orman, çöl ve bazı kapalı mekânlarda da oynayabiliyoruz.

Oyunumuzdaki silahlara biraz değinelim yine ilk oyunda ki bildiğimiz silahlardan pek farklı birkaç silah haricinde bir yenilik göremedim, robotlarda ise bir iki yeni vitual süit var onun haricinde battle armor giyebiliyoruz, ayrıca hasar gören robotlarımızı tamir edebiliyoruz. Birkaç turda uçabilen araçlar kullanabiliyoruz, bunun yanı sıra tank tarzı bir araç da kullanabiliyoruz. İlk oyundaki yaratıkların yanı sıra yeni ve daha büyük akrid’ler bu oyunumuzda mevcut.

Neyse sonuç olarak grafik bakımından ilk oyundaki gibi mükemmel olduğunu söyleyebilirim, hatta yeni çıkmamasına rağmen bazı yeni oyunlardan daha iyi grafiklere sahip olduğunu düşünüyorum. Hikâye bakımından sınıfta kalıyor lost planet 2. Özellikle turlardaki ilerlemeli’ den ziyade sanki sizi bir alana koymuşlar yaratıkları öldür gezin vericileri aç al sana area clear işte böyle olunca bize o hikâye ve ilerlemeli oyun zevki ne yazık ki bize geçmiyor.

Müzik ve sesler çok kaliteli değil, hasar modellemeleri harika özellikle patlama animasyonları oyunun en iyilerinden. Çevre, karakter ve özellikle yaratık modellemeleri şahane olmuş. Yapay zekâ ise pek hoşuma gitmedi ben kolayda oynadım acaba ondan mı kaynaklandı bilmiyorum. Düşmanların dibine kadar giriyorum sanki misafirmişim gibi bana ateş etmiyorlar. Kolay da olsa yapay zekâ böyle olmamalı zaten. Oynanabilirlik demin yazdığım gibi kolayda oynuyorsanız hiçbir sorun olmaz rahat rahat oyun bitirebilirsiniz. Ha bu arada oyunumuzda 6 ana bölüm bulunmakta ve her birinin bölümleri ayrı ayrı sayılarda.

Çeşitlilik adına söylenecek pek bir şey yok ilk oyunla hemen hemen aynı diyebiliriz, birkaç yenilik var o kadar. Oyunumuzun menüsünde training ve karakter gelişimde var ama ben pek umursamadan oynadım ayrıca karakterlerimiz level atlatabiliyoruz. Karakterimizin sağlığı azaldığı zaman harmonizer kullanabiliyoruz. Öldüğümüzde ise en son hangi vericiyi açtıysak oradan başlıyoruz. İlk oyunla alakası yok arkadaşlar ama ben yine de oynarım diyorsanız ve şimdiye kadar oynamadıysanız kesinlikle hemen oynamanızı tavsiye ediyorum. İyi oyunlar. 










0 yorum:

Yorum Gönder

Yeni yayınları kaçırma!