Dead Space 2 inceleme ~ karekareoyun

English (US) Deutsch Français Русский 中文(简体) Português Italiano 日本語 한국어 Español
Twitter Bird Gadget

5 Eylül 2014 Cuma

Dead Space 2 inceleme




Son yılların en mükemmel korku hayatta kalma oyunlarından olan dead space ikinci oyunuyla da isminden oldukça sık sık söz ettirmeyi başardı yine ilk oyunda olan hikayenin öncesini anlattıkları animasyon filmi vardı aynısını bu oyunda da yapmışlar tavsiyem filmi izleyip oyuna öyle başlayın zira filmin bittiği yerden oyun başlıyor yine yeniden korku ve gerilim dolu dakikalar bizi bekliyor ilk oyundan tanıdığımız karakterimiz isaac clarke ishumura gemisinden sağ kurtulmayı başarmıştır.

 oyun direk yaratıklardan kaçmayla başlıyor dakika bir gol bir ne oluyor dedim hemen daha oyunun başında yaratıklar üstüme çullanmaya başladı.  Anlaşılan o ki artık kurtarıldığı bu gemide yaratıklar tarafından istila edilmiştir bizim ise yapmamız gereken tabii ki karakterimizi hayatta tutup gemiden kaçmasını sağlamak ilk oyunu oynayanlar zaten duruma aşinadırlar çünkü ilk oyundan fazla değişiklik yok silahlar ve giydiğimiz zırhlar ilk oyundakilerle( her ne kadar elbise dese de ben zırh demeyi tercih ediyorum)benzerlik gösteriyor sadece yenileri eklenmiş onun için bunları ayrı ayrı sayma gereği duymadım yine ilk oyundaki gibi bench’ten istediğimiz geliştirmeleri yapabiliyoruz.

mağazadan istediğimiz silah, zırh gibi ekipmanları satın alabiliyoruz ayrıca fazlalık gördüğümüz şeyleri istersek satabiliyoruz veya mağazada’ki kutumuza koyabiliyoruz bu sefer ilk oyundan ileri gitmişler ve tam on dört dolu dolu tur yapmışlar ve ilk oyunun üstüne koymuşlar bence işi iyice ileri götürmüşler filmini yapsalardı bu kadar başarılı olmazlardı bence neyse yine grafikler harika hikaye ise mükemmel ha bu arada karakterimiz kendi iç dünyasında’da bir savaş yaşıyor işaretçinin beyninde’ki kurduğu kötü hayaller onu etkisi altına alıyor onu zayıf yerinden yakalayıp devamlı ishumurada kaybettiği karısını gösterip vicdan azabı çekmesini sağlıyor böylece karakterimiz kafayı yiyecek duruma geliyor.

bazı bölümlerde  ishumura’ya geri dönmek zorunda kalıyoruz ve  ilk oyundan sahneler görüyoruz eminim’ki sizde evet burası ilk oyundaki yerler diyeceksiniz yapımcılar bize bu deja vu duygusunu çok güzel şekilde vermeyi başarmışlar. işte böylece atmosferin etkisiyle gerçek psikolojik gerilim yaşıyorsunuz hele benim gibi gece karanlıkta yalnız oynuyorsanız(tavsiye etmem yanınızda bir veya birkaç kişi bulundurun derim)

oynanabilirlik pek kolay değil ben açıkça söylemem gerekirse kolayda oynadım zira ilk oyundan bildiğim için ne tür sonuçlarla karşılaşacağımı biliyordum onun için yinede zorlandım bizzat oyunun sonlarında çok gerildim ve hiç bitmeyecek sandım zaten sonunda da o kafasında’ki daha doğrusu içsel dünyasında’ki savaşı sonlandırıyor karakterimiz karısı sandığı hayali bertaraf etmeye çalışıyor işin gerçeği ise işaretçi denilen şu yaratıkların serbest kalmasını sağlayan tuhaf yapı ile savaşıyor. sonuç olarak oyunun geneline bakacak olursak tansiyon ve gerilim hiç düşmemiş ilk oyundan yukarı taşımışlar seviyeyi, umarım bundan sonraki oyunda da aynı şekilde devam ederler iyi oyunlar.









                  


0 yorum:

Yorum Gönder

Yeni yayınları kaçırma!