Jack Keane inceleme (pc nostalji) ~ karekareoyun

English (US) Deutsch Français Русский 中文(简体) Português Italiano 日本語 한국어 Español
Twitter Bird Gadget

30 Ağustos 2016 Salı

Jack Keane inceleme (pc nostalji)

İlk olarak ps2’de oynadığım bir oyun türü olan tıkla ilerle macera oyunlarını bugün de büyük keyif ve istekle oynamaya ve incelemeye devam ediyorum. İlk oynadığım oyun ise Broken Sword Shadow of the Templars’dı. Daha sonradan bir dünya bu türde oyun oynadım inceleme ve ön incelemelerini yaptım. Mesela Syberia’da aklımda yer etmiş bir diğer oyundu. Bu tarz oyunlarda genelde diyaloglar ön planda olurken çoğunda bulmaca ve etraftaki objeleri kullanma ve birleştirme gibi özellikler olur. Bu oyunlarda karakterler Mouse hareketiyle yönlendirilirken yön tuşları bir işimize yaramaz. Sağdaki soldaki şeyleri inceleyip girdiğimiz mekânlarda belli yerlere giderek ve diyaloglar yaparak karşımıza çıkan bulmacaları da çözerek ilerleyebildiğimiz oyunlardır tıkla ilerle macera oyunları. Ben bu tarz oyunlara diyaloglara dayalı bulmaca oyunları da derim.

Tıkla ilerle oyunları bazı oyun sever arkadaşları sıkabilir lakin bu tarz oyunların çoğunda komedi ile harmanlanmış senaryolara denk gelebilirsiniz. Bu sayede oyun daha eğlenceli ve bir o kadar da zevkli bir hal alır. Bugünde nostalji babında incelemesini yapacağımız oyun eğlenceli, komik ve sempatik yönettiğimiz kahramanımızla aynı adı taşıyan Jack Keane. Oyunun kısaca hikâyesine dem vurarak incelememize başlayalım. Jack iki belalı dostunun elinden bir şekilde kurtulmaya çalışır tabii onlardan kurtulmasına biz yardımcı oluyoruz. Daha sonrasında kaptanı olduğu gemisi ile birlikte oradan kaçar. Kaçtıkları yerde bir kraliyet ajanı ile yolları kesişir ve ona tooth island’da verilen bir görevi yapması için yardım etmesini ve onu oraya getirmesini ister. İlk başta jack’in ilgisini çekmese de tooth island adını duyunca ilgisini çeker zira jack’in geçmişiyle ve ailesiyle olan bazı gerçeklerin yaşandığı bu adaya gitmeye ve bazı gerçekleri öğrenmeye karar verir. Bu Onun için tam piyango diyebiliriz.

Daha sonra bir de orada tanıştıkları Amanda( oyunda jack’ten sonra yönettiğimiz 2. Karakter)  adındaki sarışın güzel ile de yolları kesişir ve oda her ne hikmetse tooth island’a gitmektedir. İşte her şey bundan sonra başlar ve maceranın içine bir anda balıklama dalmış oluruz. Gerisini oyunda görürsünüz arkadaşlar ben kabaca geçtim fazla detaylara girmedim. Oyunda yine karakterimizi diğer tıkla ilerle oyunlarında olduğu gibi Mouse ile yönlendiriyoruz. Yani yine yön tuşları bir işe yaramıyor. Bol bol diyalog var yine arkadaşlar. Girdiğimiz hemen her mekanda etkileşime girilebilecek objeler mevcut. Kimi zaman bu objelere bir şey kullanabilirken kimi zamanda sadece tanıtabiliyoruz. Ayrıca elimizdeki objeleri de kombine yapabiliyoruz.

Benim tıkla ilerle oyunlarında en çok altını çizdiğim şeylerden biri ise girdiğimiz mekânlarda hangi objelerle etkileşime gireceğimiz hususunda oluyordu. Yazımın başında sizlere bahsettim Broken Sword ve Syberia’da da böyle zorluklar vardı. Bazen çok küçük ekranın hiç ummadığınız bir köşesinde bulunan bir objenin sizin işinize yarayıp oyunda ilerleyebileceğinizi düşünsenize. Eğer bulamazsanız yandınız zira bu tarz oyunlarda yapılması gereken bellidir ve genelde tek çözüm yolu üzerinden ilerlenebildiği için bazen işimiz çıkmaza girebiliyordu. Daha sonradan oynadığım ve bu tarz yaptığım incelemelerin çoğunda değindiğim secret files oyunundaki ‘’search scene’’ adlı bize girdiğimiz her mekândaki ekileşime gireceğimiz objeleri gösteren bir tuş vardı. Bu sayede işimiz kolaylaşıyor ve çileden çıkmıyorduk. Ne yazık ki Jack Keane’de böyle yardımcı bir tuş yok, dolayısıyla işimiz olduğundan biraz daha zor olabiliyor. Eğer olsaydı inanın bana harika olabilirdi.

Yine önceden incelediğim 2002 yapımı Runaway oyununda da mesela böyle bir sistem yoktu fakat o 2002 yapımı idi. Jack Keane ise 2008 yapımı arkadaşlar. Daha sonradan birçok oyunda bu özelliği gördüm ya boşluk tuşuna ya da tab tuşuna bastığınızda alacağınız veya etkileşime geçilecek objeleri sizlere gösteriliyordu. Oyunda toplam olarak 13 dolu dolu zevkli bölüm oynuyoruz. Fakat oyun bittiğinde bu bölümler açılmıyor o zaman ne anladım ben oyunun bölüm bölüm olmasından. Bulmacalara biraz değinmek gerekirse çok abartılı olmamış yani objelere dayalı bulmaca sistemi çoğunlukta. Öyle sizlere beyin jimnastiği yaptıracak şekilde zor puzzle’lar yok arkadaşlar merak etmeyin.

Grafikler bakımından yılına göre değerlendirecek olursak bile kaliteli olduğu söyleyemeyiz. Fakat hikâye olarak çok sağlam ve sürükleyici bir yapıya sahip olduğunu söyleyebilirim. Müzik ve sesler bu tarz oyunlarda büyük önem taşır, bu oyunda da çok kaliteli müzikler ve seslendirmeler göze çarpıyor. Oynanabilirlik ilk defa bu tarz bir tıkla ilerle oyunu oynuyorsanız işiniz zor diyebilirim ama önceden oynadıysanız sizin için çocuk oyuncağı olur. Çok takılabileceğiniz yer olacağını düşünmüyorum zira ben son bölümlere kadar takılmadım ama sonlarda zorlandığım oldu açık konuşmak gerekirse. Ama takılıpta sıkıldığınız bölüm olursa tam çözümüne bakıp ilerleyebilirsiniz. Ama tavsiyem bunu alışkanlık haline getirip zırt bırt bakmayın o zaman oyunun bir zevki kalmaz. Sonuç olarak eski de olsa eğelnceli, komik bir tıkla ilerle, macera oyunu oynamak istiyorsanız Jack Keane’i denemeden geçmeyin derim. İyi oyunlar dostlar.


Jack KeaneJack Keane

Jack Keane Jack Keane

Jack Keane Jack Keane

Jack Keane Jack Keane

Jack Keane Jack Keane



0 yorum:

Yorum Gönder

Yeni yayınları kaçırma!