Sengoku 2 inceleme (Retro Arcade game) ~ karekareoyun

English (US) Deutsch Français Русский 中文(简体) Português Italiano 日本語 한국어 Español
Twitter Bird Gadget

2 Temmuz 2016 Cumartesi

Sengoku 2 inceleme (Retro Arcade game)

Japon tarihine ve mitolojisine oldum olası hep hayran olmuşumdur. Nerede bir japon filmi, belgeseli veya animesi filan olsa pür dikkat izlerim. Oyunlarına da hastayız zaten, bu ezelinden beri öyle bildiğiniz üzere. Zira oynadığımız ve çoğu efsane olan veya büyük yankı uyandıran oyunların çoğunun arkasında japon dostlarımız var. Mesela hatırlarım atari salonlarına gittiğimiz yıllarda çoğu oyunda japon oyun yapımcılarının adını gördüğümüzde ‘’ vay be nasıl yapıyor adamlar, helal valla’’ dediğimizi hatırlıyorum. Bugünde Retro babında incelemesini yapacağımız oyun daha önceden ilk oyununun incelemesini yaptığımız Japon tarihinin en karanlık savaşlarını konu alan ve o devire adını veren ‘’Sengoku 2’’yi inceleyeceğiz.

İlk oyunu oynayanlar veya benim incelememi seyredenler bilirler arcade oyunlar çok basit ve oynaması kolay oyunlardır aslında. Zira bu durum evde emülatörle çok kolay eğer yıllar önce atari salonunda ne yazık ki işler hiç de öyle değildi. Jetonlarımız çok kıymetliydi ve her oyuna harcamak istemezdik, bir de her nedense oyunda öldükten sonra continue yapmazdık başka bir oyun oynayıp onu da bitiremeden salondan ayrılırdık. Ama bazı oyunlarda çok usta olduğumuz için tek jetonla oyun bitirebilirdikte. Şimdi ise işler farklı emülatörlerde sonsuz credits yani jeton alabiliyorsunuz. Ayrıca oyunu istediğiniz yerde save yapabiliyorsunuz. Atari salonlarını bırakın hatırlayın evde oynadığımız birçok konsolda zaten save yapamazdık. Mesela o kadar tusubasa da ilerleyip save yapamazdık konsolu saatlerce açık bırakmak zorunda kalırdık. Ayrıca sega megadrive’da da aynı sorun vardı.

Oyunu neorage emülatöründe İster gamepad ile ister klavye ile kolayca oynayabilirsiniz arkadaşlar. İki kişi oynamak isterseniz de işiniz daha kolaylaşır ve arkanızı koruyacak biri olması oyunu daha keyifli bir hale getirir. Ben emülatörlerde gamepad ile oynuyorum zaten tuş kombinasyonları çok karışık değil sizde hemen çözebilirsiniz. Zira bu gibi oyunlar birkaç tuşla oynanıyor. Yine ilk oyundaki gibi kullandığımız güç babında değişebildiğimiz formlar var. Birinin yine japon mitolojisinde yeri olan ve bence ps2’de ki en iyi oyun olan okami olduğunu düşünüyorum. Diğer iki karakter ise bir Ninja kız ve iri yarı sopalı bir savaşçı. Hakkınız öyle bazı arcade oyunlardaki gibi bir sıkımlık değil limit halinde, bu sayede oyunu daha rahat oynayabiliyoruz. Oyun toplamda 4 bölümden oluşuyor, açıkçası ben daha uzun bir oyun bekliyordum ama beklediğimden kısa çıktı. Zaten daha uzun olsa da bir şey far etmezdi. Zira sonsuz jetonum ve istediğim yerde save hakkım var. Neyse sonuç olarak canınız her sıkıldığında her türlü işletim sisteminde hiç kasmadan eğlenceli vakit geçirebileceğiniz, benim için eski olması veya grafiklerinin kaliteli olması gerekmez diyorsanız eğer oynamadıysanız‘’Sengoku 2’’yi kesinlikle denemenizi tavsiye ederim. İyi oyunlar arkadaşlar.



Sengoku 2Sengoku 2




0 yorum:

Yorum Gönder

Yeni yayınları kaçırma!