The Dream Machine ön inceleme ~ karekareoyun

English (US) Deutsch Français Русский 中文(简体) Português Italiano 日本語 한국어 Español
Twitter Bird Gadget

1 Temmuz 2015 Çarşamba

The Dream Machine ön inceleme



Yine ilginç bir tıkla-ilerle macera oyunuyla karşınızdayım. Niye ilginç diyorum zira oyunumuz stop-motion tekniğiyle hayata geçirilmiş bir yapım, nedir stop-motion diyen arkadaşlarımız olabilir, kısaca hatırlatalım. Stop-motion kilden veya hamurdan yapılmış materyallerle tek tek hareketlerin çekilerek ve bu hareketlerin tamamının daha sonradan birleştirilip oynatılıp film şekline getirilmiş halidir.

Gelelim oyunumuza çok popüler olmayan bağımsız bir oyun stüdyosu olan cockroach inc’in geliştirdiği bu sıra dışı oyun aslında yeni çıkmadı. 3 yıl kadar önce çıkmış bir oyun aslında fakat o zaman böyle imkânlar elimde yoktu zaten blog sayfamı ve youtube kanalımı açalı çok zaman olmadı onun için bende böyle oyunları eski de olsa ön inceleme maiyetinde sizlere sunmaya çalışıyorum.

Oyunumuz yazımın başında yazdığım gibi klasik tıkla ve ilerle mekaniğine sahip yani yön tuşlarına ihtiyaç duymadan sadece Mouse ile oynayabiliyorsunuz. Bu oyunumuzda da diyaloglar var bunun yanı sıra bulmaca var mı orasını bilmiyorum zira çok ilerlemedim. Ama büyük ihtimalle olabilir. Yine sağdan soldan bazı objeleri alarak menümüzde bulunduruyoruz ve bunları başka yerlere kullanarak oyunu ilerletmeye çalışıyoruz.

Hikâyeye kısaca değinmek isterim lakin bende çok anladım diyemeyeceğim, zaten başlangıçta çok açıklayıcı bir özetle başlamıyor oyun sadece yönettiğimiz karakterin tuhaf bir rüyasını oynuyoruz. Akabinde ise evinde uyanıyor ve taşınmakta olduğu evinde bir dizi görevler yaparak ilerlemeye çalışıyoruz.

Benim çok önemsediğim hususlardan biri bu tarz oyunlarda bize objelerin yerini gösteren bir sistem olması önceki bu tarz oyunların incelemelerinde buna çokça değinmiştim. Örnek olarak secret files’ta search scene(bulma ekranı) adı altında bir tuşa bastığınızda size otomatikman etkileşime geçeceğiniz objeleri gösteriyordu. Sizde böylece hem zamandan kazanıyordunuz hem de fazla sıkılmadan hangi objeyi acaba kullanacağım veya tanıtacağım diye düşünmüyordunuz. Bu oyunumuz da ise ne yazık ki böyle bir sistem yok onun için çok dikkatli olun ve mouse’unuzla mümkün mertebe her objeye gezdirin.

Sonuç olarak değişik grafiklere sahip olan küçük boyutlu ve pc’nizde sistem gerektirmeyen eğlenceli bir oyun oynamak istiyorsanız kesinlikle size tavsiye ediyorum arkadaşlar. hepinize iyi oyunlar.






0 yorum:

Yorum Gönder

Yeni yayınları kaçırma!